Een nieuwe manier van leren

Marieke van Schelven van Koekoek-educatieve spellen ontwikkelde twee escape boxen voor de meest voorkomende incidenten bij Gelre. De boxen zijn inzetbaar op alle afdelingen waar medicatie wordt klaargemaakt en zuurstof wordt toegediend. Met een escape box los je met een team van 3 á 5 personen de ‘puzzel’ op in ongeveer een kwartier. Hiermee zorgt dit initiatief voor een nieuwe manier van leren.

Meer over opleiden bij Gelre in 2021

• We zijn er heel trots op dat Gelre ziekenhuizen de instellingscertificering van de RGS heeft behaald in 2021. Dat betekent dat ons interne kwaliteitssysteem om de kwaliteit van de medische vervolgopleidingen te bewaken en borgen op orde is.
  • Daarnaast heeft de opleidingsgroep Neurologie en het Apeldoorns Duizeligheidscentrum een eerste AIOS aangenomen voor de stage neuro-otologie. Bij de opleiding tot Klinisch Geriater, ook een nieuw erkende opleiding voor Gelre ziekenhuizen, hebben de eerste AIOS zich gemeld.
  • De Gelre Arts AssistentenVereniging (GAAV) heeft een nieuw en enthousiast bestuur gekregen, en een vertegenwoordiging van AIOS is opgenomen in het OT, dat zich buigt over het beleid en de uitvoering in de COVID-19 periode.
  • Ons aanbod van erkenningen van verpleegkundige vervolgopleidingen heeft zich uitgebreid met de erkenning voor High Care Neonatologie en ziekenhuispsychiatrie-verpleegkunde.
  • En last but not least is er een nieuwe Gelre Leerplein (leermanagementsysteem) in gebruik genomen. Dat is door COVID-19 een volledig remote en toch succesvol proces geweest.