Animatie toekomst van de zorg

Hoe ziet de toekomst van onze zorg eruit? Welke zorg bieden we op welke plek? Als Gelre ziekenhuizen zijn we daar volop over in gesprek. Met name mensen in Zutphen en omgeving maken zich grote zorgen over de toekomst van ‘hun’ ziekenhuis.

En dat snappen we. De betrokkenheid van onze eigen mensen en de inwoners uit ons verzorgingsgebied is groot. Gelukkig kunnen we u voor een deel geruststellen. Het grootste deel van onze zorg verlenen we op onze poliklinieken in Zutphen en Apeldoorn. Die blijven gewoon open. Over andere vormen van zorg – zoals de Spoedeisende Hulp en de Intensive Care - zijn we nog in gesprek met huisartsen en andere zorgaanbieders, gemeenten, zorgverzekeraars, onze eigen medewerkers en een vertegenwoordiging van bezorgde inwoners. Uit gesprekken die we de afgelopen periode hebben gevoerd, bleek dat we mensen nog onvoldoende hebben meegenomen. Waarom is het nodig dat we nu nadenken over waar we zorg straks bieden? En blijven mensen in ons verzorgingsgebied ook de toekomst altijd veilig als zich in een ernstige of levensbedreigende situatie voordoet, ongeacht de keuzes die we maken? In het animatiefilmpje beantwoorden we deze vragen.