Betere voorbereiding patiënten Biometrie dankzij start met Medify

Samen met Medify helpt de afdeling Biometrie patiënten beter voor te bereiden op een afspraak voor onderzoek naar duizeligheid of slaapproblemen. “Met de inzet van Medify slaan we een kwaliteitsslag voor onze patiënten”, aldus Joke Roorda, laborant van afdeling Biometrie.

Digitale module

De digitale voorlichtingsmodule bestaat uit verschillende foto- en videobeelden. De patiënt kan hierdoor het hele onderzoekstraject thuis beleven. Daarbij krijgt de patiënt instructies ter voorbereiding op het onderzoek. Ook biedt Medify de mogelijkheid voor digitale vragenlijsten. Daarmee is de zorgverlener ook goed voorbereid op de komst van de patiënt.

Toekomst

De afdeling Biometrie is de tweede afdeling binnen Gelre die Medify in gebruik neemt. “Hierna volgt nog de POS (Pre-operatieve Screening) op locatie Apeldoorn en Zutphen. Dan hebben we drie afdelingen waar dit wordt uitgeprobeerd. Met de resultaten van deze pilots onderzoeken we of deze toepassing verder uitgerold kan worden binnen Gelre”, vertelt Miriam Poortman, manager Biometrie en Domeineigenaar eHealth & Zorglogistiek.