Op 7 januari kregen de eerste zorgverleners van zowel Gelre Apeldoorn als Zutphen een COVID-19-vaccin. Een doorbraak in de strijd tegen het virus. 70 collega’s in Zutphen en 80 collega’s in Apeldoorn werden geprikt tijdens deze eerste vaccinatieronde. Waaronder intensivist en medisch manager Anke Kröner en verpleegkundige Karen Swart van Gelre Apeldoorn. Anke: “Wat ik nu voel? Opluchting en hoop. Dit is voor mij het begin van het einde van deze pandemie.” Ook Karen ziet het als opmaat: “Weer familie van de patiënt kunnen troosten met de hand op de schouder.”

In Zutphen haalden longarts Ernst Lammers en SEH-verpleegkundige Dorien van Rooy hun prik. Ernst: “Ik laat me vaccineren als bescherming voor mijn patiënten en voor mezelf.” Dorien is blij met de vaccinatie: “Dit is de beste start van 2021, op naar een normale samenleving!” We vinden het fantastisch dat het enthousiasme en de vaccinatiebereidheid onder Gelre-medewerkers heel groot is. Samen zetten we de schouders eronder en staan we sterk in de strijd tegen het virus.