Patiënten met corona-gerelateerde klachten krijgen een medisch mondneusmasker van Gelre. Heb je geen corona-gerelateerde klachten? Dan vragen we je om een eigen mondneusmasker te dragen.

In publieke binnenruimtes

Gelre volgt de landelijke richtlijnen van het ministerie en verplicht daarom het dragen van mondkapjes in publieke binnenruimtes. Denk hierbij aan de centrale hal, openbare doorgangen en de poli-wachtkamer in het ziekenhuis. Dit geldt voor iedereen vanaf 12 jaar.

Veiligheid voorop

Gelre houdt de zorg in het ziekenhuis zo veilig mogelijk, zeker gezien de toename van COVID-19-patiënten, ook in onze regio. Onze medewerkers dragen daarom ook mondneusmaskers in publieke binnenruimtes. Alleen patiënten die zijn opgenomen op een verpleegafdeling hoeven geen masker te dragen.

Maatregelen blijven van kracht

Met mondneusmasker blijft de 1,5 meter afstand de norm. Ook vragen we patiënten om, waar mogelijk, alleen naar het ziekenhuis te komen. Hierop zijn uitzonderingen, zoals wanneer een begeleider meekomt naar het ziekenhuis. Naast de landelijke basishygiëneregels blijven de andere maatregelen in het ziekenhuis ongewijzigd van kracht.