Afgelopen week zijn zeven artsen en verpleegkundigen van de afdeling Longgeneeskunde van ons ziekenhuis in Apeldoorn besmet geraakt met het coronavirus. Op deze verpleegafdeling worden coronapatiënten verpleegd. Er is direct bron- en contactonderzoek gedaan. Patiënten die in contact zijn geweest met besmette medewerkers zijn op de hoogte gesteld.

Coronapatiënten in Gelre

De uitval van medewerkers kan vooralsnog intern opgevangen worden. Zowel afspraken als behandelingen gaan door. In Gelre ziekenhuizen liggen op dit moment vijftien coronapatiënten waarvan twee patiënten op de Intensive Care. Tien patiënten zijn afkomstig uit het verzorgingsgebied van Gelre. De overige vijf patiënten zijn via het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) overgedragen vanuit de Randstad. Patiënten en bezoekers kunnen nog steeds veilig naar ons ziekenhuis komen. De eerder ingestelde richtlijnen voor een bezoek aan het ziekenhuis zijn niet veranderd.